EASYPOST // Advertentievideo’s

EasyPost verwerkt grote hoeveelheden post voor overheden, organisaties en bedrijven. Met deze drie advertentievideo’s wilden zijn hun naamsbekendheid vergroten – en daar slaagden ze in. De video’s werden alles samen zo’n 2 miljoen keer bekeken, en ze bereikten 900 000 unieke personen.

Concept, scenario, regie en montage: Peter Neyt

Productie: Sarah Van Daele (voor com&co)

Camera: Xandro Vandewalle

MENSURA // Welzijnscampagne

Mensura werkt aan het welzijn van de Belgische bediende. Zij vroegen om enkele creatieve ideeën voor een zomercampagne. Hoe breder de glimlach, hoe beter? Niet echt. Op de werkvloer is ‘çava’ heel dikwijl code voor ‘het gaat niet zo goed.’ Met de hulp van generatieve AI stelden we deze video samen, om Mensura’s waaier van welzijnsoplossingen te spotlighten.

Concept, montage & graphics: Peter Neyt

Productie: Sarah Van Daele (voor com&co)

GRANT THORNTON x HOCKEYBOND // Kit Reveal

Grant Thornton – een vaste waarde in de wereld van juridisch advies, tax, auditing en accounting – zet in op inclusie. Als trouwe sponsor van de Belgische Hockey Federaties prijkt hun logo op de nieuwe truitjes van de nationale ploegen. Daarom bundelden Grant Thornton en de hockeybond de krachten – en budgetten. Eén draaidag, twee video’s en drie ploegen – Red Lions, Red Panthers en Red Giants. En omdat inclusie ook echt iedereen betekent, kregen ook de jongerenploegen en de scheidsrechters hun time to shine in deze kit reveal video.

GRANT THORNTON VERSIE

HOCKEYBOND VERSIE

Concept, scenario, regie: Peter Neyt

Productie: Sarah Van Daele (voor com&co)

Camera: Yves Duytschaever

Montage: Dieter Verschaeren

ABB // Stoffel Vandoorne

Voor ABB mochten we vier challenges filmen met hun nieuwe ster. ABB sponsort Stoffel Vandoorne, Formule E-piloot extrordinaire. Samen met Christophe Stienlet (Schuif Af, Foute Vrienden) gaan ze op bezoek bij vier ABB-partners, waar ze uitgedaagd worden tot een challenge. Naast deze vier video’s werden ook kortere trailers gemaakt om deze content te promoten op social media.

Scenario, regie en montage: Peter Neyt

Productie: Armano Allaert (voor D’M&S Communications)

Camera: Jaak Seghers, Otis Weewauters & Toon Souvereyns

Van Hool // Brand Film

Voor busbouwer Van Hool mochten we deze krachtige brand video uitwerken. Met een mooi verhaal, een dankbaar product en een knallende stem kan Van Hool beter dan ooit de weg leiden.

Client: Van Hool

Production: D’M&S Communications


D’M&S // Catch the Eye…

… or say bye bye! Dat was de slogan van deze direct mailing video. Potentiële klanten en prospecten ontvingen een klein boekje dat, wanneer ze het openden, deze video afspeelde. De video is een mix van live action en 3D animatie. Deze video werd gemaakt voor en door D’M&S Communications, en mistte z’n doel niet! De sales – met name video – schoten als een pijl omhoog!

CLIENT & PRODUCTION: D’M&S COMMUNICATIONS

3D ANIMATION: Laurens De Ridder

ANTARGAZ // Propaan

Wie kreeg er niet mee te maken? Stijgende energieprijzen joegen ons allemaal angst aan! Een weinig voorgestelde oplossing is propaan, van onze klant Antargaz. Goedkoper en nog niet eens zo slecht voor het milieu! Deze assertieve spot deed het enorm goed op de TV-apps en online, en variaties zijn in de maak!

CLIENT: Antargaz

PRODUCTION: D’M&S Communications

Ronald McDonald Kinderfonds

Het Ronald McDonald Kinderfonds bouwt huizen vlakbij ziekenhuizen, waar de ouders van ernstig zieke kinderen kunnen verblijven. Zo hoeft een knuffel van de mama en papa nooit ver weg te zijn… Dat nobele doel, wilden ze met deze TV-spot onder de aandacht brengen. Deze spot werd internationaal gesmaakt door de organisatie, en er werd ondertussen ook op gevarieerd en verder gebouwd (onder andere door Kevin De Bruyne).

CLIENT: Ronald McDonald Kinderfonds

PRODUCTION: D’M&S Communications

CLAREBOUT // Employer Branding

Frietjesreus Clarebout Potatoes heeft (ook) te maken met een chronisch personeelstekort. Daarom maakten we voor hen dit spotje dat in de lokale bioscopen gespeeld heeft. Het gevolg? Meer sollicitaties, meer werknemers, meer frietjes!

Client: Clarebout Frozen Potatoes

Production: D’M&S

SQUARE GROUP // Brand Video

Voor bouwfirma Square Group mochten we deze brand video maken. In tegenstelling tot vele andere bouwers, kan Square Group het verhaal van duurzaamheid waarmaken! Het zijn bouwers, brekers en vooral een toffe bende! 3 opnamedagen later konden we deze video presenteren.

https://vimeo.com/865341912?share=copy

Client: Square Group

Production: D’M&S

AD INTERNATIONAL // Employer Branding

AD is de lijm tussen de auto-industrie en de garagisten. Ook zij hebben te maken met een personeelstekort. Steeds minder jongeren kiezen voor een carrière als garagist. Daar wil AD international iets aan doen, en ze zijn niet alleen! In deze videoreeks gaan ze samenwerkingen aan met hun leveranciers (Bosch, Valeo, Gates), om het beroep van garagist in the spotlight te zetten. Van onderstaande video’s werden ook kortere trailers gemaakt, voor promotie op social media.

Scenario, regie & montage: Peter Neyt

Productie: Armano Allaert (voor D’M&S Communications)

Camera: Mathew Lau, Jaak Seghers

ABB // 100 jaar Vynckier

Om het honderdjarig bestaan van Vynckier te vieren, mochten we op stap met royalty van de Vlaamse industrie. Hoewel Vynckier overgenomen is door ABB bij het begin van de 21ste eeuw, geniet Mr Vynckier nog steeds veel respect en inspireert hij het huidige management nog steeds!

https://vimeo.com/865336222?share=copy

ANTARGAZ // Cocoon

Deze lichtvoetige video’s zetten de voordelen van de Cocoon netjes op een rijtje, op maat van social media. Zin om te barbecuen? Doe dat dan met de hippe propaantank van Antargaz: easy to install, mooi design, licht en ergonomisch, en compact!

LUTTI – Life is Luttiful

Voor snoepjesmerkt Lutti mochten we deze kleurrijke TV-spotjes maken. Laat je innerlijke monster los en snoepen maar! Deze spots zijn in verschillende formaten en lengtes gemaakt, en hebben de social media kanalen van Lutti een tijd lang onveilig gemaakt!

https://vimeo.com/865328912?share=copy

BELÈNE // Beauty from within

Voor Ceres Pharma mochten we deze TV-spot maken met een Miss België! Ceres Pharma bracht de beauty pill op de markt, een cocktail van alles wat je nodig hebt om er fris en monter uit te blijven zien! Beauty from the winthinside!

CLIENT: Ceres Pharma

PRODUCTION: D’M&S

AEG // David Martin

Toen David Martin de selecte groep koks vervoegde, die hun naam achter AEG kooktoestellen zetten, mochten wij deze video maken. Zijn oneindige ontevredenheid gebruikt hij om het hoogste niveau in de culinaire wereld te behalen. Zijn sterrenrestaurant en zijn tv-programma hebben hem niet veranderd: het blijft een toffe peer die fascinerend kan vertellen.

CLIENT: AEG

PRODUCTION: D’M&S Communications

HERBORT // Steam Peeler

Voor Herbort / Spiessens, fabrikant van food gerelateerde industriële machines., mochten we deze 3D animatie maken. Ze legt van A tot Z uit wat hun steam peeler machine doet: aardappels schillen via hete stoom en luchtdrukverschillen. High-end corporate animatie, zodat iedereen het kan begrijpen.

CLIENT: Herbort/Spiessens gmbh

PRODUCTION: D’M&S Communications

3D ANIMATION: Zest Studios

BACTERELAX // TV-spots

Voor Astel Medica mochten we deze twee TV-spotjes maken. Eenvoudig, op het eerste zicht, maar de 3D geanimeerde emoticon gezichten hadden toch wat voeten in de aarde… De stress werd ons even te veel, maar gelukkig wisten we welke chillpillen werken…

CLIENT: Astel Medica

PRODUCTION: D’M&S Communications

3D ANIMATION: See You Baby

SECUROAD // Colibri

Flitspalen… We moesten ook even slikken toen we deze opdracht binnen kregen. Maar Colibri, de advies-service van Securoad, is meer dan flitspalen. Het is een totaalpakket aan onderzoek, advies en maatregelen die de verkeersveiligheid in jouw buurt kan verhogen. Leer er meer over in deze 2D explanimation video.

CLIENT: Securoad

PRODUCTION: D’M&S Communications

2D ANIMATION: Peter Neyt

AUDI CITY LIGHTS

Client: Audi
Agentschap: DDB Brussels
Productie: Wenneker.be
Regisseur: Peter Neyt
Director of Photography:
Awards: Bronze @ Cannes Lions 2016, Silver @ CCB Awards 2016, Gold @ OOH Kings of Creativity Awards 2016